Merken zijn net mensen.
Wij maken merken die kloppen bij de mensen erachter. Geen gelul in de ruimte, maar merken met een sterk karakter en een duidelijk verhaal. We leren de organisatie kennen. Bemoeien ons met zaken waar we weinig vanaf weten. Schoppen tegen schenen en geven liefde zonder dat daar om gevraagd is. Zo komen we tot de kern. Zo maken we merken die raken. Merken waarvan je gaat houden, zoals je ook van mensen kunt houden. Want, merken zijn net mensen.
Onze aanpak
Strategie
We ontdekken de identiteit van je merk. Wie ben je? Wat doe je? Hoe doe je dat? En waarom doe je dat zo? We onderzoeken eerst wie jullie zijn, wat jullie doen en wat jullie uniek maakt. We verzamelen alle informatie en analyseren onze bevindingen over je bedrijf, branche, concurrenten, doelgroep en eventuele merkuitingen. Dat doen we door bureau- en veldonderzoek, maar bovenal, door goed naar jullie te luisteren.
Identiteitsonderzoek
Doelgroep onderzoek
Marktonderzoek
Positionering
Onze aanpak
Creatie
De resultaten van de strategiefase vormen de basis voor de creatiefase. We gaan aan de slag met de volgende stap in branding: het creëren van de nieuwe merkidentiteit. Een merkconcept en eventueel merknaam worden bedacht. Een merkverhaal wordt geschreven. Logo, vormelementen, typografie, kleur, beeldtaal en meer vormen samen de visuele merkidentiteit die aansluit bij de essentie van het merk.
Mentale merkidentiteit
Merknaam
Merkverhaal
Visuele merkidentiteit
Onze aanpak
Realisatie
Na de creatieve fase kan de volgende stap van branding beginnen. Hierbij leggen we eerder gemaakt keuzen vast in een merkboek en geven we concrete invulling aan merkuitingen zoals visitekaartjes, briefpapier, folders, bedrijfskleding, wagenpark, website etc. We doen dit niet alleen, maar werken hierbij samen met specialisten die zorgdragen voor zaken als fotografie, drukwerk, teksten of de ontwikkeling van een website.
Merkuitingen
Website ontwikkeling
Onze aanpak
Activatie
Nu onthullen we het merk aan de wereld! De uitrol vind plaats via elk relevant kanaal en kan met een *BIG BANG* gelanceerd worden of over langere periode verspreid en gestaag getransformeerd worden. We vergroten de naamsbekendheid door in het oog springende campagnes die sluiten bij de identiteit en zorgen er voor dat huidige én potentiële klanten niet om het nieuwe merk heen kunnen.
Campagnes
Customer Brand Journey